Asiakaspalvelukokemus.fi:n yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa tuottama tutkimus paljastaa miten asiakaskokemus ja -palvelu näkyy suomalaisten pörssiyritysten julkilausumissa.
Selvitimme asiakaspalvelun ja -kokemuksen merkitystä suomalaisissa pörssiyrityksissä. Ovatko yritykset ottaneet asiakaskokemuksen ja sen kehittämisen osaksi strategiaa ja liiketoiminnan kehitystä ja näkyykö tämä yritysten julkilausumissa? Entä voiko strategisella asiakaskokemuksella olla merkitystä yrityksen kasvuun tai kannattavuuteen?
Tutkimuksessa tarkasteltiin pörssiyritysten julkaisemaa materiaalia: www-sivuja syksyllä 2015, vuosikertomuksia sekä tilinpäätöstietoja vuosien 2013 ja 2014 osalta. Pyrimme vastaamaan seuraaviin kysymyksiin:
Kuinka moni pörssiyritys mainitsee asiakaskokemuksen osana strategiaa ja näin ollen pitää sitä strategisesti merkittävänä?Onko asiakaskokemuksella vaikutusta yritysten kasvun kehitykseen, entä mikä on vaikutus kannattavuuteen?Miten asiakaskokemuksen kannalta merkittävien teemojen esiintyminen on kehittynyt julkaisuvuosina 2014-2015?Kuinka monella yrityksellä on asiakaskokemuksesta tai -palvelusta vastaava johtaja johtoryhmässä ja kuinka moni ilmoittaa mittaavansa toimintaa Net Promoter Score -mittarilla?
Lataa tutkimus klikkaamalla kuvaa:
Pysy jatkossakin asiakaskokemuksen ja -palvelun aallonharjalla: Tilaa uutiskirje ja liity mukaan
Коментарі