Tutkimus: Asiakaskokemus ja -palvelu suomalaisissa pörssiyrityksissä

Asiakaspalvelukokemus.fi:n yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa tuottama tutkimus paljastaa miten asiakaskokemus ja -palvelu näkyy suomalaisten pörssiyritysten julkilausumissa.

Selvitimme asiakaspalvelun ja -kokemuksen merkitystä suomalaisissa pörssiyrityksissä. Ovatko yritykset ottaneet asiakaskokemuksen ja sen kehittämisen osaksi strategiaa ja liiketoiminnan kehitystä ja näkyykö tämä yritysten julkilausumissa? Entä voiko strategisella asiakaskokemuksella olla merkitystä yrityksen kasvuun tai kannattavuuteen?

Tutkimuksessa tarkasteltiin pörssiyritysten julkaisemaa materiaalia: www-sivuja syksyllä 2015, vuosikertomuksia sekä tilinpäätöstietoja vuosien 2013 ja 2014 osalta. Pyrimme vastaamaan seuraaviin kysymyksiin:

  • Kuinka moni pörssiyritys mainitsee asiakaskokemuksen osana strategiaa ja näin ollen pitää sitä strategisesti merkittävänä?
  • Onko asiakaskokemuksella vaikutusta yritysten kasvun kehitykseen, entä mikä on vaikutus kannattavuuteen?
  • Miten asiakaskokemuksen kannalta merkittävien teemojen esiintyminen on kehittynyt julkaisuvuosina 2014-2015?
  • Kuinka monella yrityksellä on asiakaskokemuksesta tai -palvelusta vastaava johtaja johtoryhmässä ja kuinka moni ilmoittaa mittaavansa toimintaa Net Promoter Score -mittarilla?

 

Lataa tutkimus ilmaiseksi tästä:

 

 

 

 

 

Mikäli tutkimus herätti mielenkiintoa ja haluat kuulla lisää tarinaa asiakaskokemuksesta ja -palvelusta, tilaa uutiskirjeemme:

 

 

YHTEISTYÖSSÄ:

Provad_Asiakaspalvelun_uusi_aika_wwwGiosg.comJustin Group

 

 

 

 

CelkeeSymfoni_www_whiteVerco_www

Matti Toivonen
Kirjoittaja on asiakaspalvelukokemus.fi:n perustaja ja puuhamies. Strategi, joka uskoo asiakaskokemuksen olevan tulevaisuuden liiketoiminnan merkittävin kilpailutekijä. Johtaja, joka uskoo kokemusten syntyvän kohtaamisissa, joissa ihmiset ovat merkittävässä roolissa. Kehittäjä, joka luottaa tiedon jakamisen ja verkostojen voimaan.
Matti Toivonen on LinkedinMatti Toivonen on Twitter

2
Herättikö tarina mielenkiintoa? Osallistu keskusteluun:

2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Ari Matula

Tämä tutkimus saa kyllä miettimään miten asiakkaita oikeasti hoidetaan. Hyvä keskustelun avaus tärkeästä asiasta.