Asiakaskokemuksen H2H mittaaminen

Human-to-Human mittauksella konkreettisia kehitysehdotuksia laajalla otannalla.
H2H Mittaaminen

Indagatus osallistui vastikään #kohtaamisia16 tapahtumaan. Tapahtuma oli Suomessa monella tapaa ainutlaatuinen; uskon, että muutaman vuoden päästä se voidaan hyvinkin nähdä asiakaskokemuksen ympärille rakentuvan yritysjohtamisen merkittävänä edistäjänä. Myös Suomessa aletaan tiedostaa, että asiakkaan aikakautta on eletty jo pitkään. Internetboomin ja digitalisaation jälkeinen sokea tehokkuusajattelu alkaa pikkuhiljaa väistyä, kun tajutaan, että asiakkaan näkökulmasta tietyn pisteen jälkeen yritykset erottuvat edukseen vain uniikeilla kokemuksilla ja elämyksillä.

Lähdimme tapahtumaan avoimin ja innokkain mielin asiakaspalvelukokemus.fi kumppanina. Saman katon alle oli kerääntynyt liki 100 päätöksentekijää, yritystä ja korkean luokan puhujaa. Kaikki olivat täysillä mukana kuuntelemassa uusimpia näkemyksiä asiakaskokemuksen parhaista käytännöistä ja uusimmista innovaatioista. Palautteen perusteella monet saivat vahvistusta omille visioillensa ja oppivat valtavasti uutta. Mekin saimme vahvistusta siitä, että Indagatus on perustettu oikealle markkinalle, oikeaan tarpeeseen ja oikeaan aikaan.

H2H Mittaaminen

Päivä ei missään vaiheessa tuntunut työltä, vaikka tapahtuman pääasiallinen palautteen keruu oli meidän vastuullamme. Vastuun lisäksi se oli suuri etuoikeus. Kohtasimme yli 50 tapahtumaan osallistunutta päätöksentekijää ja teimme heidän kanssaan lyhyet haastattelut päivästä. Palaute oli erittäin positiivista ja myös palautteen keräämiseen tapaa arvostettiin. Jo nimi #kohtaamisia16 viittasi tarpeeseen kerätä tapahtumassa palautetta Indagatuksen Human-to-Human ® kyselyllä. H2H –kyselyn etuina muihin mittausmalleihin ovat mm.:

  1. Asiakkaat muistavat tapahtuman ja kokemuksen paremmin heti paikan päällä
  2. H2H kohtaamisella tavoitetaan vastaajia, jotka jättäisivät vastaamatta muihin palautekyselyihin ja vastausprosentti on selkeästi korkeampi
  3. Henkilökohtainen kohtaaminen parantaa brändi-mielikuvaa.

 

Asiakaskokemus #kohtaamisia16 -tapahtumassa

“Kaikki kyselyyn osallistuneet kertoivat pystyvänsä 
suosittelemaan tapahtumaa muille”

Kiitos vastanneiden, saimme kerättyä paljon laadukasta palautetta, aivan kuten odotimmekin. Alla muutamia otteita #kohtaamisia16 kävijöiden palautteista:

H2H Mittaaminen

H2H Mittaaminen

Lisäksi osallistuneilta kysyttiin suositteluhalukkuutta: Kaikki vastanneet ovat valmiita suosittelemaan tapahtumaa muille. Kehitettävääkin tietysti löytyi ja uskomme, että järjestäjät saavat palautteen kautta rakennettua ensi vuodeksi vielä paremman tapahtuman.

Kaiken kaikkiaan päivä oli innostava ja mielenkiintoinen. Saimme tapahtumasta paljon irti, ja olemme erittäin iloisia siitä, että saamme olla mukana johtamassa asiakkaan aikakauteen siirtymistä Suomessa. Työmaata on vielä paljon, mutta #kohtaamisia16 kaltaisten tapahtumien ja alan huippuyritysten takia minulla ei ole epäilyksen häivääkään siitä, etteikö Suomikin hiljalleen omaksuisi asiakasajattelun viisaudet ja nousisi takaisin huipulle.

Indagatus Oy - William von der Pahlen
Co-Founder & CEO
Kirjoittaja on Indagatus Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja. Indagatus tekee Human-to-Human asiakaskyselyitä ja jalostaa datan tiedoksi, jottei asiakkaan tarvitsisi. Indagatus on myös luomassa markkinoiden moderneinta asiakaskyselyplatformia, joka kerää palautetta monikanavaisesti. Edistyksellisen analytiikan avulla tuotamme asiakkaillemme reaaliaikaista, liiketoiminnalle kriittistä tietoa. Tarpeen vaatiessa, lähetämme myös työntekijämme käymään läpi raportteja asiakkaidemme kanssa. Indagatuksen kanssa datasta tehdään ystävä, ei tuskaa tuottava vihollinen.
Indagatus Oy - William von der Pahlen on EmailIndagatus Oy - William von der Pahlen on FacebookIndagatus Oy - William von der Pahlen on LinkedinIndagatus Oy - William von der Pahlen on Twitter

Herättikö tarina mielenkiintoa? Osallistu keskusteluun:

Ole ensimmäinen joka kommentoi

wpDiscuz
mautic is open source marketing automation